Studenten goed en snel bedienen

Je wilt studenten altijd goed en snel bedienen. Een logisch gegeven. Hoewel omstandigheden het nu moeilijker kunnen maken. Goede communicatie en het faciliteren van online onderwijs is daarom extra belangrijk. Hoe snel kun je iets up & running krijgen zodat de studievertraging zo beperkt mogelijk blijft?

Je wilt niet dat dit een ‘weggegooid’ studiejaar is. Dan heb je weer te maken met de volgende uitdagingen; studenten moeten geld lenen voor nog een studiejaar en hoe ga je om met het collegegeld van dit jaar? Veel liever wil je dit voorkomen.

Studenten bedienen begint gisteren

Wanneer je studenten goed en snel wilt bedienen, begin je gisteren. Oftewel je moet eigenlijk zo vroeg mogelijk een aantal zaken duidelijk hebben:

Hoe wil je communiceren en waarover?

Wat is belangrijk en wat is het doel?

Hoe richt je met o.a. bovenstaande antwoorden het studentenportaal in? [Kun je bijvoorbeeld zorgen dat je voor de student 1 portaal hebt waar cijfer én rooster in te vinden is? Of dat een docent niet 100 keer hoeft te klikken om cijfers in dat portaal in te voeren?]

Neem ons vooral mee in de visie van de verschillende gebruikersgroepen. Studenten goed en snel bedienen betekent immers ook dat je andere gebruikersgroepen ‘tegenkomt’.

Verschillende gebruikersgroepen

Soms duurt een bedacht plan uitvoeren lang. Dit komt onder andere omdat je met verschillende gebruikersgroepen te maken hebt. Studenten, docenten, faculteiten enz. Daarom is het handig dat er een centrale regie wordt gevoerd, zodat je snel keuzes kunt maken. Probeer informatie te filteren en met wie moet je werkelijk wat afstemmen voordat het proces verder kan? Zet het ‘waarom’ van je keuzes in je notities. Dan kun je jouw afwegingen delen wanneer daar om gevraagd wordt.

Laat ons vervolgens ook weten waar wij wat kunnen betekenen qua software. Is er iets wat systeemtechnisch anders moet? Wij willen het voor je regelen.

Groeten,

Jan Batteram [Directeur] en Jitske Hoornveld [Functioneel Consultant]


;