Breens Network, wat betekent dit voor onze klanten?

Breens Network, wat betekent dit voor onze klanten?

We zijn inmiddels alweer een kwart jaar onderdeel van Breens Network. We hebben alle klanten gesproken over deze stap en we krijgen eigenlijk alleen maar positieve reacties. In deze blog zoomt Jan Batteram, directeur van Progress Onderwijs, in op de veranderingen die deze stap onze klanten brengt.

Stabiliteit, continuïteit en vooruitkijken

Net als onze medewerkers, zijn ook onze klanten enthousiast over het feit dat we onder de vleugels van Breens Network de toekomst tegemoet gaan. Stabiliteit, continuïteit en vooruitkijken, dat zijn de woorden die we veel horen. We zijn natuurlijk altijd een relatief kleine club geweest en met deze stap hebben we een bredere basis, die ons gaat helpen onze ambities waar te maken. Natuurlijk zijn klanten ook benieuwd wat deze ontwikkeling voor hun specifieke situatie betekent. Krijgen we een ander SIS? Zeker niet! De afspraken blijven zoals ze zijn, daar verandert helemaal niets aan. Onze klanten zullen vooral merken dat onze dienstverlening zal verbreden en nu is gestoeld op vijf pijlers: de moderne leeromgeving, cloudmigratie en -implementatie, cybersecurity, businessintelligence en online platformen. Van sec SIS-dienstverlener zijn we gegroeid naar een SIS-dienstverlener met een bredere IT-instelling: een educational technologybedrijf.

Onderweg naar de Digitale Campus

Progress is Progress en blijft Progress, daar verandert niets aan. Maar we kijken naar de toekomst. Als onderdeel van Breens Netwerk hebben we ineens toegang tot een netwerk van 368 partners en leveranciers van software, diensten en leermiddelen. Samen faciliteren we onderwijsinnovatie in Nederland. Op deze manier hebben we toegang tot kennis om te komen tot een gepersonaliseerde en flexibele leer- en ontwikkelcockpit en sectoroverstijgende onderwijskennis. Kortom, we zijn hard op weg naar de Digitale Campus, waarbij de student centraal staat en alles draait om personaliseren, flexibiliseren, regisseren en digitaliseren.

De Digitale Campus van dichtbij

Het is onze missie om het onderwijs te ondersteunen bij hun digitale transformatie naar een veilige digitale werk- en leeromgeving. Progress versterkt de digitale werk- en leeroplossing van Breens Network en verstevigt - samen met het eerder toegetreden Educator - het aanbod van een flexibel Student Informatie Systeem voor het hoger onderwijs en het mbo (middelbaar beroepsonderwijs). De ambitie van Breens Network is Het Breens Network Platform: de Digitale Campus. Dit is onze visie op het digitale landschap van de toekomst ter ondersteuning van flexibel gepersonaliseerd onderwijs in de context van een Leven Lang Ontwikkelen. Deze visie bestaat uit drie aspecten.

  • De Digitale Campus faciliteert de digitale interactie tussen het lerende individu en de onderwijsinstelling ter ondersteuning van zijn persoonlijk en leven lang ontwikkelingsproces.
  • De Digitale Campus, dat op dit moment ontwikkeld wordt,  is wendbaar en configureerbaar als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Met de student als vertrekpunt met een individueel studieplan.
  • De Digitale Campus optimaliseert de student journey en onderliggende logistieke processen – met aandacht voor data, gegevens en informatie- en biedt daarbij ruimte voor zowel flexibiliteit in het onderwijsaanbod als flexibiliteit binnen het onderwijsinhoudelijk proces.

Door onder de vleugels van Breens Network de toekomst tegemoet treden, dragen we bij aan een moderne leer- en werkomgeving die het digitale fundament is voor het Nederlandse onderwijs. Kortom: het wordt alleen maar mooier.

Meer weten?

Vooruitgang begint wat ons betreft met het stellen van de juiste vraag. We hebben nog zeker niet alle antwoorden, maar we zijn hard op weg. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel of mail ons: 050 - 205 35 30 | info@progressonderwijs.nl

Jan Batteram


;